18. juni 2024

Farmaceutstuderende fejrer sidste eksamen med bål på campus

Pharma studieliv

I mandags sagde PharmaSchools studerende farvel til deres bachelortid med den unikke tradition: afbrændingen af deres kitler.

glade farmaceutstuderende.

Det er et ritual som finder sted hvert år, og det symboliserer ikke bare afslutningen af deres studier, men viser også den særlige sammenholdsånd hos farmacistuderende.

En symbolsk tradition

PharmaSchools studerende har haft tradition en i mange år, en tradition der adskiller deres studiemiljø fra andres. I løbet af deres første år får hver studerende en opfindsomt udsmykket kittel fra de ældre studerende. Kitlerne bliver en uadskillelig del af deres identitet som studerende og er med dem i alt laboratoriearbejdet gennem hele deres bacheloruddannelse

Farvel, kittel! Farvel til at være bachelorstuderende!

Så snart de studerende er færdige med deres sidste eksamener, mødes de på Grønningen her på campus, hvor de brænder deres kitler af i selskab med venner og medstuderende – et lille, symbolsk offer med et farvel til deres gamle status og en fest for deres nye identitet. Selvom det kan gøre lidt ondt at sætte ild og sige farvel til den omhyggeligt designede, elskede - og aldrig vaskede! kittel.

En stærk fællesskabsfølelse

Afbrændingen af kitler er en del af en meget stærk følelse af fællesskab blandt vores PharmaSchool-studerende. Det er en fælles oplevelse, der forbinder alumner med nuværende studerende - på tværs af life science-industrien, hospitaler, apoteker og universitetsverdenen: vores PharmaSchool-studerende er noget særligt.